domingo, 14 de junho de 2009

Semana 24. Vecka 24.

A semana que passou foi muito chuvosa. Nós não fizemos nada de mais. As criancas ficaram em casa comigo e eu fiz faxina dois dias! Argh!
Por motivos de forca maior não traduzirei o meu primeiro poema em sueco. Choveu também dentro do meu peito....


På svenska:
Veckan 24 var lite tråkig pga regnet. Barnen var hemma med mig och jag passade på att städa som en tok!
Nedan min första dikt på svenska:



Det regnar och regnar
inom mig, genom mig.
Inombords. Ovanför. Utanför.
Ett stort regn av sorg.
Ett försvinnande hopp.
Hopp av ett liv som förr.

Tjocka och tunna droppar.
Oavsett hur de ter sig
är effekten detsamma.
Rinnande, strömmande,
säkert och utan barmhärtighet.
I ett svep tar bort mina drömmar
för evighet...

Men efter regnet kommer solen
och klar himmel.
De kommer säkert men sakta
så länge. Både i mitt minne
och i mitt hjärta.
Kanske är det hoppet som
inte har gått för gott.
Kanske ett glitter av lyckan
som ej kommer att förbli
ett minne blott.

Um comentário: