sexta-feira, 29 de maio de 2009

A gata borralheira. Resposta do enigma da semana. Hemmafru. Facit:Gårdagens enigma.

Meus dias em casa se resumem em cuidar das criancas, arrumar e limpar a casa, lavar roupa, cozinhar, buscar crianca na escola, levar crianca no parque, trocar fralda, dar banho, dar comida e botar pra dormir. Ufa! E tem gente que acha que ficar em casa com as criancas é moleza e ter ajuda com faxineira, empregada, babá e família é exagero ou frescura! Meus amigos de faculdade jamais acreditariam se me vissem agora. Quem te viu e quem te vê!

Abaixo resposta do enigma da semana:


På svenska:

Ja, jag är askungen just nu. Jag tycker att det är märkligt att svenska folket tycker att vara hemmafru i Sverige och tar hand om barnen är något lätt. Dessutom tycker de, framför allt kvinnorna, att ha hemhjälp eller barnflickan är synonym med lathet eller högklassens snobbism. Kanske kan det beror på att folk här (kvinnorna) är väl tränad när det gäller dessa sysslor. Eller har de inget behov eller förmåga för intellektuell stimulans i högre grad? Faktum är att jag trivs inte som hemmafru. Jag älskar att vara mamma men jag älskar mitt yrke, mitt jobb, socialt och kulturellt liv. Henrik är jätteduktig hemmaman. Enligt våra samhällens normer och konventioner passar jag bäst som man. Men dock gay av typen Drag Queen!

Svar på gårdagens gåtan:

Nenhum comentário:

Postar um comentário